Jag älskar Nobeldagen!

Hej!
Ingenting är sig likt i coronatider inte ens Nobeldagen.
Jag älskar Nobeldagen, jag sitter limmad vid TV.
Så oxå igår den 10 december.
Sändningen började 16.25 från Stadshuset.
Det mesta var inspelat från Gyllene Salen, hela programmet var oförglömligt.
Musiken var fantastisk, modernt och otroligt vackert.
Prisutdelningen i år skedde i pristagarnas länder som åskådare fanns
nobelpristagarnas familjer.
En overklig situation.
Jag har minnen från en stor fest i Blå Hallen med dans i 
Gyllne Salen efter en lång middag.
Vilken kväll, vilken natt!
Det var en jubileumsmiddag med Juniorhandelskammaren,
Junior Chamber of Commerce.
En fantastisk förening jag var med i under många år.
Juniorhandelskammaren i Tranås tillhörde jag.

Nobeldagen i Gyllne Salen bjöds det på otroligt fin musik.

Stockholm, Nobelkvällen.

Hemma hos bloggerskan bjöds det på grillad tonfisk men min goda salsa.
Recept finns i bloggen.
Sök på ordet Tonfisk så kommer receptet upp.
Salsan är drömgod!
Mums!
Till detta som vid alla Nobelkvällar champagne.
Måtte nästa Nobelfest bli som vanligt.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg