Efter-helger-mat!

Hejsan! 

Lite pudersnö har det kommit, det blev lite ljusare på en gång.

Idag blev det efter-helger-mat.

Det brukar vara en grönsakssoppa eller något liknande.

Idag blev det grönsaksfat i ugnen med ostsås och knaprig bacon.

Himmel så gott!

Ibland serverar jag en stekt fiskbit eller en köttbit till mitt grönsaksfat.

Grönsaksfat med några av mina favvogrönsaker.
Älskar grönsaker!
På dagens fat:
Små brysselkål delade
Potatis 
Rotselleri
Palsternacka
Morötter
Polkabeta
Purjolök
Vitlök
På med olivolja, salt, lite honung.
200 grader i ugnen 20 minuter, provsmaka om det är färdigt.

Så gott ett grönsaksfat med ostsås och knaprig bacon.

Min ostsås. (2 personer)
1 msk smör och 1 msk mjöl.
2 dl mjölk
Kokas ihop, i med
Västerbottenost riven.
En lite bit brie.
Lite chiliflakes eller cayennepeppar. 
Ta den ost Du har hemma.

Lite pudersnö, lite grått men en skön morgonpromenad i skogen blev det.
Gråskalan är oxå vacker.

Nu är det dax att fylla på i kylskåpet till nästa helg.
Det är ganska tomt i mitt kylskåp nu.
Även i frysen.
Gör grönsaksfatet så himla gott.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg