Fisk i paprikasås. Recept.

 Hej!

Sista påskdagen, annandag påsk.

Det blåser så in i nordens, hela natten, men morgonpromenaden

var underbart skön.

Coronatiden är så trist så ord finns inte men....det är ett under att vi kan vara ute!

Hos oss lagas det fler och fler fiskrätter.

Älskar fisk men vill gärna variera mej.

Letar alltid goda fiskrecept.

Tar gärna emot goda lättlagade fiskrecept.

Det här receptet gör jag ibland ett av dom gamla recepten.

Står sig ännu.

Fisk i paprikasås.

MUMS!

Ett glas Riesling från Alsace passade till fiskgrytan.



Fisk i paprikasås 4 portioner.
1/2 kilo torsk
1/2 -1 purjulök beroende på storlek
1 röd paprika
1 gul paprika
1 grön paprika
 ta INTE så stora parikor är dom stora räcker det med 2 stycken
2 msk vetemjöl
fiskbuljong
2 dl vispgrädde
1 dl vatten
salt och peppar.

Strimla paprikan och skär purjon fint stek i smör
ute att ta färg.
Strö över mjölet späd med fiskbuljongen och grädden.
Låt puttra i fem minuter.
Lägg i torsken i bitar och låt sjuda på svag värme.
ca 10 minuter.
Ställ fram traktörpannan på bordet och servera med kokt potatis.
Glöm inte att dekorera med några dillvippor.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Solveig Petersson sa…
Hej Kristina!
Av o till kikar jag in på din blogg. Just i dag när min
matinspiration var lika med 0 hittade jag detta recept. Tack! Underbart gott o så enkelt!👌🤗
Solveig
Chris sa…
Tack snälla Solveig ibland tryter inspirationen.
Särskilt i coronatider tycker jag nuförtiden handlar mycket om mat!
Det är något att se fram emot.
Kram till dej från mej🌷🌷🌷

Populära inlägg