Skärtorsdag häxprocess vibbar.

Hej på Er på Skärtorsdagen! 

Detta blev inte min dag.

Jag märkte att det var skärtorsdag, lite obehagliga vibbar.

Kanske var det tätt på vägen till Blåkulla!

Jag skulle ta min första spruta och lycklig var jag men det var 

Astra Zenenicas vaccin just när jag kom in.

Jag berätta för vaccinationspersonalen att jag inte ville ha den sprutan

pga att jag hade tidigare i livet haft propp i djupa venen i benet.

För Er som INTE haft propp kan jag berätta att det gör ont och värker, vaden svullnar upp,

och jag fick Waranmedicin (blodförtunnande) vilket innebär att man i flera veckor 

måste gå till vårdcentralen 

VARJE dag och ta blodprov i armen och mäta

sitt PK-värde (koaguleringsvärde).

Jag började den 16 juli och höll på med mätningar till 29 november,

alltså ingen kvickfix! 

Lite sönderstucken!

Då får Du gå upp till sköterska på vårdcentralen och prata med henne sa sprutsköterskan.

Jag gick upp och fick en förläsning "att passa det inte att ta det vaccin som fanns så fick jag

vänta till någongång under hösten, för här följer vi Tegnells  regler.

och så skulle jag veta att ville man inte vaccinera sig så behövde man inte det, det var helt frivilligt".

Sköterskan förläste som om jag var nyss fyllda 7 år!

Den 15 augusti ska alla över 18 år vara vaccinerade i Sverige enl. besked

från Folkhälsomyndigheten idag.

Men jag kan få vaccineras med annat vaccin än Astra Zenecas

 "någongång under hösten"sa sköterskan.

Så går de när man inte inrättar sig i ledet, undrar om sköterskan tyckte jag skull stå i givakt oxå?

Svensk sjukvård har förberett sig för fler eventuella fall av misstänkta biverkningar från Astra Zenecas vaccin mot covid-19.

Hälsovårdspersonal bör vara uppmärksamma för förekomsten av tromboser och trombosctopeni.

(Blodproppar.)



När jag gick från vaccinationscentralen sa en sprutsköterska "men är Du inte rädd att få Covid -19"?

Vilken jäkla fråga, va??

Ursäkt men mitt humör är inte det bästa.

Önska Er en fin kväll.

P.S tillägg på långfredagen.

Gick in och läste min journal på 1177, sjuksköterskan hade skrivit in att jag inte ville ta 

Astra Zenecas vaccin.

Hon skrev inte varför jag inte ville ta den!

För mej är det otroligt falskt gjort det borde ha stått anledningen till mitt val.

Jag kommer att påpeka detta, skriver man A får man oxå skriva B.

Eller hur?

En spruta så mycket prestige.....

Norge gör som Danmark – beslut om Astra Zenecas vaccin dröjer

UPPDATERAD 
PUBLICERAD 

Norge gör som Danmark och skjuter upp beslutet om vidare användning av Astra Zenecas vaccin till mitten av april.

– Vi har beslutat att ha en fortsatt paus och fatta ett nytt beslut senast den 15 april, säger Camilla Stoltenberg, direktör på FHI till NRK.


Uppdaterat 1 April i Dn och DI.

Flera nya fall av den ovanliga koagulationsrubbningen hos personer som har fått Astra Zenecas vaccin mot covid-19 utreds i Australien och Storbritannien.

SvD och Gp 2 April.

Brittiska läkemedelsverket MHRA har identifierat 30 fall av ovanliga blodproppar hos personer som har fått Astra Zenecas vaccin mot covid-19.


Coronavaccinet ”Covid-19 Vaccine AstraZeneca” från AstraZeneca byter nu namn till ”Vaxzevria”. Namnbytet innebär inga förändringar i övrigt, men det är viktigt att vaccinatörer ute i regionerna har kännedom om ändringen då produktinformation, märkning och förpackningar kan se olika ut.


  • Marco Cavaleri, EMA:s vaccinchef, säger att det finns en koppling mellan Astra Zenecas covid 19-vaccin och blodproppar. 
  • Det är inte klart vad det är som orsakar reaktionen. 
  • ”Enligt min mening kan vi nu slå fast att det finns en koppling till vaccinet”, säger han till den italienska tidningen Il Messaggero, rapporterar TT.


Glad Påsk.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg