Trädgårdsarbete, buxbomen behöver näring, P-jord behövs.

 Hej!

Idag blev det trädgårdsarbete.

Maken klippte gräset för första gången i år.

Buxbomen behöver ny näring då passar P-jorden bäst.    

Jag lägger jorden runt buskarna, buxbomens rötter är ytliga.

P-jord är en mörk och fukthållande planteringsjord med bred användning, den passar för all slags odling både inne och ute. P-jord används med fördel till omskolning och vidareodling vid förökning med frön eller sticklingar. Den är en utmärkt jord för alla vanliga krukväxter. Men den kan lika gärna användas som jordförbättring vid plantering av träd, buskar och perenner utomhus.

Längre fram i vår strör jag på Algomin på buxbom, träd, rosor, silverpäron,

Spirea ja, nästan på ALLT.

Finns inget bättre än Algomin tycker jag.

Rosor bara ÄLSKAR Algomin!

Kolla in knopparna på klotlönnarna.

Jag lägger P-jord runt buxbomen.
Längre fram i vår strör jag på Algomin.
Buxbomen får inte torka ut.

Denna jord passar det mesta.

Vad tror Ni?
Nyomplanterad, undrar hur det ska gå 
Olivträdet är slitet.
Jag tog ut det för tidigt förra året.
Det har inte kommit igen.
Nu försöker jag med all kärlek i världen.......

Nygjord på G!

Det var kalla vindar ute.
 Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg