Solceller på vårt hus.

 Hej!

Nu har vi solceller på vårt hus.

Vi sa svinskiten!

Detta är makens projekt, helt och hållet.

Jag har stått i den andra ringhörnan och predikat:

Onödigt......

Blir för dyrt.....

Förfular vårt hus.....

Vi är för gamla för en sådan investering....

Maken genomförde solcellsprojektet.

Och jag tycker det förfular vårt hus.

Nyttan vet jag inget om ännu.

Kan dock förstå att framtidens elenergiförbrukning kommer att förändras.

Sesol fick uppdraget, det finns många aktörer på marknaden.

Solcellerna sattes upp i februari när det var som kallast,

Vi fick ta in killarna och tina upp dom emellanåt!

50 solceller blev det.

På detta blir det ett överskott som går till Tranås Energi.

Det roligaste i detta är att ingen har sett att vi satt upp solceller!!

När jag säger till våra vänner ”vi har satt upp solceller”

Svara dom ”va har ni, det såg jag inte, det måste vi kolla på”!

50 solceller på vårt taket.

I februari kom solcellerna, kallt och snö.

Ställningar runt huset.

Sesol blev det hos oss.
Nu är solcellerna på plats och vi får hoppas på mycket sol.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg