Helsingborg och Ängelholm ❤️

 Hej!

Hemma igen efter tre dagar i Skåne.

Efter Örenäs slott blev det Helsingborg en natt,

vi avslutade sedan med ett snabbt besök i Ängelholm, härifrån har vi bara roliga minnen.

Besöket denna gång fick gå fort det var ett herrans snöoväder 

denna söndag, typiskt aprilväder, vi som igår satt ute och njöt vid 

Fahlmans café.

Vi ville hem före mörkret.

Jag har två favorit antikaffärer jag besöker så ofta jag är i närheten.

Även denna gång fick jag napp!

KOLLA IN!

Tänk vad det är mysigt att komma hem efter en lite tripp.

Så känna jag alltid.

Ett vackert fat köpte jag,  38 cm i diameter. Älskar dessa fat!
Använder dom ofta.
Vackra rosor från ICA 25 kronor idag, otroligt billigt.
Vackert i min fina blåa kinavas. 

Vad tycker Ni om mina nyinköpta vackra parvaser från Kina?
Helt ljuvliga tycker jag med blommor och fjärilar på.
Hänklarna är små hundar.

Dessa gillar jag verkligen.

Stort härligt vackert fat ungefär 100 år gammalt.

I Mariakyrkan tänder vi alltid ljus för Charolina, nära och kära.

Från nya Clarion Hotel Sea U.

Vi kollade in Helsingborgs nyaste hotell, Clarion Hotel Sea U,
med fantastiskt läge alldeles i hamnen.
Med japansk och peruanskinspirerat kök och SPA.
Ett litet glas blev det.

Alltid, alltid fika på Fahlmans Café, deras äppelbakelse med  maräng och vaniljsås.

Hemresa i busväder.
Men glad och nöjd.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg