Knäckig rabarberpaj. Recept.

 Hej!

Ni MÅSTE göra denna!!

Aldrig en försommar utan min knäckiga rabarberpaj.

Ett uppskattat recept jag haft på bloggen i många år.

I år kommer ett nytt tips på detta recept, jag gjorde 

 pajen i små aluminiumformar.

Tänk så praktiskt på ett buffébord.

Även till det lilla hushållet där en stor paj kanske 

inte går åt!

Du kan ju äta ett par stycken🥳😋 om Du tycker

dom är för små.

Jag ska prova att frysa några hoppas på att dom går att värma i ugnen.

Återkommer om detta.

Ni kan oxå höra av Er.

Tack bästa Anna gör rabarbern.

Späda rabarber från min väninna Anna.

Färdiga för ugnen.

Den goda röran som slås över rabarern.

Späda fina rabarber.
    
Knäckiga goda små rabarberpajer.

Dom små pajerna blev en 10-poängare. 
Gofika!

Knäckig rabarberpaj.

Skär 500 gr rabarber i bitar
Smält 150 gr smör
häll i 1/2 dl sirap och 1 dl grädde, 
vispa ihop..

Blanda detta:
2 dl mjöl
2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker 

Blanda detta med det i kastrullen, 
men kastrullen ska inte stå på plattan då.
Bred smeten över rabarberna, grädda i 25-30 min. i 175 grader, 
tills ytan är lite knäckig. 
NJUT med vaniljvisp eller lösvispad grädde. 
KRAM o LYCKA TILL! 

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg