Måndag med Stickorna. Tårta recept. Sjalar till salu.

 Hej måndag!

Min måndag att ha Stickorna här.

Vi stickar varje måndag eftermiddag.

Ett kärt nöje.

Jag bakade en tårta, drömgod med banan och citron i.

Den måste Du göra. Väldigt lätt att göra.

Recept nedan.

Jag har tre alpackasjalar till salu 500 kronor styck, 

Jag betalar garnet och stickar och alla pengarna går till

Stiftelsen Kvinnor & Hälsa, 1,6 miljonerklubben.

Mandarinträdet har fått flytta ut idag.

Den goda tårtan blev dekorerad med ett S dagen till ära.
Allt för Stickorna.
Supergod tårta.

Enkel att baka.

Tre stycken Alpackasjalar till salu.
500 kronor styck.
Jag stickar och betalar dessutom garnet.
Alla pengar går till forskning för Kvinnor och Hälsa.

Färgerna stämmer väldigt väl med verkligheten.
Varma goa sjalar.
Lätta att packa på resan.

Ett par Stickor var på annat håll idag.


Min banantårta.
175 grader ca 40 minuter.

3 ägg vispas pösigt med
3 dl socker
3 dl vetemjöl blandas med
2 tsk bakpulver
1 dl kokande vatten röras i.
 Slå smeten i smörad och bröad form.
Låt svalna, dela sedan tårtan på mitten

Fyllning:
3 bananer grovt mosade, det ska vara bitar.
Saften av en halv citron slås över bananerna.
3 dl grädde vispas ganska hårt.
Blanda försiktigt ner bananerna i grädden.
Bred ut mellan tårtbottnarna.
Lägg ihop tårtan.
Pudra florsocker över tårtan.

Lycka till.
Hör av dej om sjalarna, frakt tillkommer. 
Hälsning C.


Kommentarer

Populära inlägg