Rabarberflarn. Recept.

Hej!
Det är ju rabarbertider nu, så detta recept tycker jag Du ska prova.
Passa på, gör mitt rabarberflarn.
Superenkelt och jättegott.
Äts nybakat när flarnet är frasigt!
Önskar Er en bra dag.

 Mitt färdiga rabarberflarn.
MUMS!

 Jag lättkokade några rabarber i bitar.
Rev lite mandelmassa och hade i ett par msk vatten.
Lite nymald kardemumma hade jag oxå i.
Svalna.

Två paket smördeg från ICA kostade 25 kronor, billigt.
Jag använde bara ett halv paket.
Det går att göra en hel paj eller styckflarn.


 Skär en kant runt flarnet, pensla den yttre delen.
Jag hade en burk Dolce de Leche (karmelliserad kondensrad mjölk)
  öppnad, så det använde jag som bottenlager,
(inget måste),
därefter på med rabarberkoket.
Grädda i ugn 200 grader ca 15 - 20 minuter.
Pudra gärna över med lite florsocker.
Servera med vispad grädde med lite vaniljsocker i.

Tänk så enkel och gott det kan bli att slänga ihop ett
bakverk till kaffet.
Till detta flarn går ju lika bra att använda äpplen, hallon,
fikon, plommon.
Ta vad du har!
Lycka till.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg