Helsingborg i mitt ❤️

Hej!
Att komma till Helsingborg är alltid lika fint.
Helsingborg är en stad som jag kunde tänka mej att bo i.
Staden är så kontinental på något vis.
Det är väl närheten till Danmark, båttrafiken, hamnarna, havet, turisterna m.m.
Att bada mitt i stan känns fint.
Människor prata med mej fast jag inte känner dom.
Vi snackar om badtemperaturen om vi är vinterbadare om vädret
vi pratar om massor av andra saker.
Tänk att det bara är 3.750 meter över till Helsingör på andra sidan Öresund.
 
En kväll i Helsingborg.

Bryggorna mitt i staden.

Helsingborg, havet, en bra bok, sol, glass.
Perfekt dag.

Alltid...Alltid en fika på Fahlmans Konditori.
En evig institution.

Det härliga brygglivet runt hamnen.

Min man hos barberaren för att klippa sig.
Gents på Lilla Torggatan är ett härligt ställe,
här doftar det ljuvligt!

Alltid, alltid, alltid tända ljus i Maria Kyrkan för vår älskade Charolina och familjen.

Längtar redan tillbaka till Helsingborg.
Nu hem till Småstaden igen.
Snart Helsingborg igen.

Hälsning C
 

Kommentarer

Populära inlägg