Overnight oats. Recept.

Hej!

Overnight oats äter jag alltid när jag äter hotellfrukost.

Nu har jag gjort det till frukost här hemma ibland.

Jag tycker det är kul att variera sin frukost.

Overnight oats är ett bra alternativ om Ni har bråttom på morgonen,

gröten står där fix och färdigt bara att äta eller ta med.

Overnight Oats.

2 dl mild kvarg, finns med olika smaker.
2 dl Havregryn
1 msk Chiafrön
Mjölk* jag späder med lite, Ni kan helt byta ut Kvargen mot mjölk.
Bär 
Smaksättning t.e.x kanel, ingefära, nötter, frön, kardemumma.
Honung eller vaniljsocker, om så önskas.
Blanda, tänk på att chiafrön sväller.
Förvara i kylen.

*Havredryck, sojadryck, mandelmjölk m.m


Den här frukosten står jag mej på länge!
Jag rostar mitt rågbröd, det är så himla gott!


Lycka till
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg