Sweet & Sour med kyckling. Recept.

 Hej!

Det är mycket mat på den bloggen just nu!

Jag tror vi blev lite matfixerade under pandemin,

maten var det som höll livet igång under isoleringen.

Vad blir det för mat var ingen ovanlig fråga.

Här kommer en enkel mycket lättlagad rätt.

Kyckling med sweet & sour sås.

Sweet & Sour sås köper Ni färdig på burk, om man inte vill göra själv alltså.

Jag använder majkyckling eller lårfilé, det är mörast.

Skär kycklingen i mindre biter och stek.

Slå på sweet & Sour såsen .

Låt puttra en stund.

Ibland tillsätter jag lite extra ananas, bambuskott eller vattenkastanj. 

Tunt skuren röd paprika är oxå gott att ha i.

Oftast serverar jag med ris men nu blev det äggnudlar.

Bönorna åt vi till förrätt med en klick smör och citronolja.

Bönorna fick jag av en väninna skördade från hennes trädgårdsland.

Lyxigt!

Majskyckling blev det idag.

Det finns många olika sorters sweet & sour sås.
Denna har jag aldrig provat tidigare.
TIPS! Det finns bättre!

Passade ihop drakarna.
Äggnudlar.

Mycket goda smaker.

Lycka till.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg