Stickmåndag hos mej.

 Hej!

Så var det min tur att ha stickdag här hemma i måndags.

Jag bakade min lilla saffranskaka, recept finns på bloggen.

På Lidl har dom ibland en wienerkrans som heter Margaretakaka

den är helt fantastiskt god.

Den går åt i ett nafs!!

Supergod, frasig och med god fyllning.

Vi behöver lite gott fika när vi stickar och samtalar.

Den ljusblå presenttröjan är färdig och jag är nöjd.

Jag gjorde en kant och broderade några blommor i avvikande färg,

 som blir självlysande i mörkret, det tyckte jag är en kul idé.

Nu börjar jag snart på presenttröja nummer två.

Sjalar i ögelalpacka från Peru har jag stickat ett litet lager dom blir värmande presenter

nu när frost och kyla kommer.

Nu är tröjan färdigstickad.

Tröjan är jeansblå på bilderna ser den nästan grå ut.

Broderier och kant i självlysande garn.


Kul att sticka flätor.
Broderie på G.

Stickmåndag vilken lyx!

Brasan är tänd och i mitt hus är det frid.
Ute regnar och blåser det.
En mysig måndag eftermiddag med Stickorna.
Alla kom.
En del har varit på resande fot men idag var alla hemma.

Hälsning C

Kommentarer

Ann sa…
Så mysigt du gjort och vilken fin tröja du är såå duktig.
Nu tänder vi ljus och brasa och inväntar advent.
Kramis Ann
Chris sa…
Tack snälla Ann💞
Jag blev rätt nöjd med tröjan!!🥹
Det är tur det finns ljus och ved🤩🤩
Kram vännen

Populära inlägg