Kan inte se mig mätt på dessa blommor.

Hej!

Kan inte se mej mätt på denna blomma.

Älskar doften oxå, det doftar i hela rummet.

Blommorna kommer från min trädgård, vilken lyx kunna gå ut och plocka

egenodlat.

Tyvärr älskar myrorna det söta på pionknoppen, 

jag skakar av min pion innan jag tar in den.

Det är en myt att myror behövs för att knoppen ska slå ut.

Jag har läst denna felaktiga info på flera ställen.

Plantera pioner grunt.

Gräv rejäla plantgropar, cirka 50 centimeter djupa och lika vida, och fyll med planteringsjord. Plantera sedan grunt, de små knoppanlagen ska ligga bara 3–5 centimeter under markytan. Gödsla inte men vattna ordentligt.

Om den inte blommar har den kommit för djupt ned.

Det blir lätt så när man fyller på jord.

Hemma.

Hemma

Hemma

Hemma

Löjtnantshjärta från trädgården.


Hemma


Hemma


Hemma



Hemma.
Tacksam.
Så tacksam.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg