Tripp på Östgötaslätten.

 Hej!

Älskar små tripper på Östgötaslätten.

Finns så mycket att kolla in.

Idag besökte jag ett par loppisar, titta genom fönstret på en exklusiv antikaffär,

hos byggnadsvården köpte jag tunna läderband till mina virkade grytlappar,

läderbandet blir till hängare i grytlappen,

en titt i en fin klädaffär, mysiga Magasin Kråkeryd i Väderstad där köpte jag tallrikar.

Jag unnade mej ett vackert antikt Kinafat i en annan affär.

Kan inte få nog.

Maken och jag åt en god middag på Rådhustorget i Vadstena med efterföljande strutglass.

Jag är ingen stor glassälskar men det händer att jag tar en och annan strut under sommaren.

Sedan kollade vi bilar på bilträffen i Vadstena men det var inte så många denna onsdagskväll.

Vi hade en fin dag men mörka moln fanns i horisonten kanske därför det var lite folk.

Och.....jag glömde min fina stickade sjal (från en av Italiens marknader) men har fått kontakt

med Slottsholmens fik så dom lägger undan den till mej.

Så snart blir det en tripp till!

Snygg antikaffär i Vadstena, ordning och reda.

Midsommarfint.

"Efter ett drygt halvårs renovering är butiken i Vadstena nu öppen enligt överenskommelse. 

Efter fem år utan butik är det roligt att välkomna både nya och gamla kunder 

till en fin butikslokal med utvalda högklassiga antikviteter och konst. 

Mitt i centrala Vadstena, i en lokal med mycket av sin originalinredning bevarad, finns nu alltså en av Sveriges finaste antikaffärer.

Välkommen att höra av er för ett besök!"

Så vackra fönster att glutta in i.
Richard Thulins nya Antikaffär i Vadstena.
Fish & Chips + ett glas rosé blev det på Rådhustorget.

+ en glasstrut med en kula i, maken tog två!

På Tidlöst i Vadstena fanns det fejkblommor ifall allt redan blommat över.

https://designbase.se/sites/default/files/styles/2400px/public/%E2%80%A2Magasinet%20Kra%CC%8Akeryd%20entre%CC%81%20kopier.png?itok=PHylEmru
Magasin Kråkeryd är en fantastisk delikatessaffär i Väderstad.
Här finns så mycket läckert både för ögat och munnen.
Vacker keramik, dukar, goda oljor, balsamicovinäger, köksartiklar
böcker, olika pastasorter, mängder med olika ostar, kött av alla slag
mycket närproducerat.
Gör ett besök här blir ingen besviken. 

 Läckert röd bil med Vadstena Slott i bakgrunden.

Sverige är fantastiskt.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg