Fylld spättafilé. Recept.Fisklovers.

Hej!

När det är tjejlunch kan det tänkas att jag bjuder på detta 🐟 

Fisk.

Perfekt bjudrätt, går att förbereda.

Denna gång serverade jag min fyllda spättafilé med färska rensade

räkor vid sidan om.

Förrätt
Buffelmozzarella, goda smakrika tomater, basilika och god olivolja.

En bra Chardonnay från Frankrike och den godaste musten från Rudenstams.

Bilden är från ett tidigare inlägg,
glömde ta bild denna gång.
Så kan det gå.

Fylld spättafilé 
Färsk spättafilé 
Liten bit färsk lax delad i bitar
eller kallrökt lax
salt och peppar
Rulla in en bit lax i en spättafilé 
Häll såsen över
Gratinera i 200 grader i 20-25 minuter.

Sås:
Grädde.
Lite mjölk.
Fiskfond eller hummerfond efter smak.
Lite citronjuice eller vitt vin
2 - 3 msk riven ost gärna Västerbotten.
Koka ihop, red om det behövs med lite maizenamjöl. 
Gör inte för tjock sås.
Jag gillar en sås med mycket smak.
Smaka av med salt och peppar. 
Ibland tar jag i hackad dill.
Ibland några chiliflakes.
Ibland lite färska rensade räkor uppepå när rätten är färdig.
Servera med pressad potatis och gröna Ebbaärtor eller sockerärtor.

Hallonrulltårta och kaffe.
En bra lunch!
Med fina samtal.
Livet.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg