Gränsö Slott, min födelsedag 🌸🇸🇪

 Hej!

Äntligen blev det Gränsö Slott & SPA i Västervik, det har vi planerat en

längre tid.

Min födelsedag är 4 juli oxå Amerikas Nationaldag,

 (så många amerikanska temapartyn vi har haft under årens lopp.)

Vi har varit på Gränsö tidigare men inte bott på detta hotellet.

Omgivningarna fina, havet och båttrafiken, hotellet fint

SPA:t super, personalen serviceinriktad.

Rummen mysiga och sängarna sköna.

Maten hade vi nog för höga förväntningar på.

Vi ÄR bortskämda, jag vet.

Jag saknade svenskt kött och fisk, var fanns det närproducerade?

Mina lammrackets var från NZ och makens kungsflundra från Holland.

Onödigt vetande:

Kungsflundra är rödspätta, när rödspättan väger över ett kilo kallas den kungsflundra.

Tipsen och gosakerna från bygden hade vi önskat smaka.

Ligger inte detta i tiden?

Kanske hade vi lite otur.

Vi har badat så vi har simhud!

Träffat trevliga människor gjorde vi oxå.

Vädret var toppen, tror vi hade tur 🇸🇪🙏😎

Nu har vi kommit hem och mött många regnskurar på vägen.

Trötta och nöjda hemma, det är härligt med nya miljöer, nya människor,

nya bygder och nya historier.

Vi har åkte genom skogen till Västervik krokig och fin väg via Österbymo, Ingatorp, Mariannelund, Vimmerby, Katthult, Västervik.

En annan väg hem.

Många stopp på vägen......

Gränsö Slott ligger på en halvö.
Gränsö nämns första gången 1562.
Gränsö Slotts historia sträcker sig över 600 år.
1991 köpte Per Johansson Gränsö Slott av Västerviks kommun.
Slottet är familjeägt.
Slottet har brunnit ned en gång.

Nio olika bassänger.
Havet var ljuvligt.

Matsalen rakt fram.


Lunch.
Primitiv men god.

Besökte oxå Bosses Glassbar i Västervik.
Hans glassbar i Linköping har alltid under alla år varit en populär
samlingsplats för glassugna.
Alltid långa köer.

Glad tjej i garnaffären i Västervik hon hade virkat en ny väska.
Berättade att alla fått "att virka väskmani" hon oxå!
Precis som vi i Stickorna.
Jag köpte garn till två väskor.

Hemma.
Hälsning C

Kommentarer

Anonym sa…
Härlig poncho pigg färg. Den klär dig Chris. Jag följer dig o får inspiration.
Chris sa…
Tack snälla.
Roligt med gensvar.
Behöver lite färg jag använder för mycket brunt och mest beige!!?
Hade mycket mer färg förr.
Önskar Dej en fin sommar.
HälsningC 😎😎🌸🌸

Populära inlägg