Nyläst och nylånat.😎🌼

 Hej!

Sommaren är för mej lästid.

Så har det alltid varit.

Varje sommar när vi flyttade ut till sommarstugan i Björsäter

var bilen lastad med långlån från Linköpings Stadsbibliotek.

Mest var det Wahlströms ungdomsböcker färgen på pärmen särskilde

om det var tjej eller killböcker!

Regn var ganska populärt emellanåt för då kunde

jag läsa hela dagen.

Här har jag lite läst och lite nylånat.

Lokalpatriotisk började jag med två böcker av författare från bygden och slätten.

En född i Boxholm och en ifrån Linköping.

Våffla, fika, bad, sol, hemma, Tranås, bok.

Lokalpatriotisk började jag med två böcker av författare från bygden och slätten.

En född i Boxholm och en ifrån Linköping.

Nylånat och nyläst.

Bokklubbens förslag.
Det blev Lektioner i kemi.
En så bra bok.
Rolig, lärorik och klurig. LÄS!
Egendom var läsvärd men ganska annorlunda bok.

Två böcker som handlar om Vietnam.
Väldigt läsvärda.
Men jobbiga att läsa om vad ett land och dess folk har fått utstå.
Krig är hemska.

Man blir hungrig av att läsa.

Bra.

Jättebra.

En del från Östergötland.

Så underbart med en solig dag.
Jag har inte bara latat mej.
Här har grejats och styrts oxå!

Bokhälsning till Dej från Mej/C

Kommentarer

Populära inlägg