Besökte bara två antikaffärer i Skåne.

 Hej!

Från Skåneresan.

Jag besökte bara två antikaffärer i Skåne.

På mitt favoritställe i Ängelholm köpte jag ett japanskt fat,

ca 100 år gammalt och med vackert motiv.

Detta var det enda inköpet på denna resa.

Besökte en trevlig antikaffär i Barkåkra utanför Ängelholm.

Här fanns det massor av grejer.

Jag har tröttnat lite på lantliga sommarloppisar, det

kryllar ju av dom just nu,

trött på kastruller, grytor, udda porslin och trista begagnade

kläder. Verkar som om man tömt allt trist hemma.

Då är frikyrkornas och Röda Korsets loppisar bra mycket bättre.

Här fylls det på nya objekt hela tiden.

Lite intressantare grejer önskar jag.

Imarifat ca 100 år gammalt.
Jag kan aldrig få för många fat.

Stämningsfullt i Barkåkra.


Barkåkra utanför Ängelholm.
Här fanns massor av grejer.
Något för alla.

Här fanns oxå konst.



Hälsning från Skåneresan C 

Kommentarer

Populära inlägg