Bok jag läst

Varför blir kött bara billigare när allt annat blir dyrare? Det handlar denna bok om och INTE är der någon rolig läsning precis.......FY, FY. Jag vet att jag inte kommer att bli vegetarian men......jag kommer att tänka mej för när jag handlar (det gjorde jag innan oxå men nu VET jag mera).
Vi börjar med att äta en vegetarisk middag i veckan.
LÄS, LÄS, LÄS.  


Citat från bokklubben:
Varför gosar vi med vissa tamdjur men äter andra? Vad är det för fel med den moderna köttindustrin? Och är det alltid fel att äta kött? Inte nödvändigtvis. Men med största sannolikhet är det fel att äta den köttbit som ligger på tallriken framför dig. Jonathan Safran Foers nya bok är lika mycket en filosofisk essä som ett upprörande reportage och en ögonöppnare för alla som någon gång funderat över vad det innebär att äta djur.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej
Hur kan du få reda på så mycket om allting, du är beundransvärd./L
Chris sa…
Jag tror du är en som läser också!Jag tror du kan mycket också/KRAM
Carro sa…
Hej hopp.

har du denna så man kan låna?
Chris sa…
Du får gärna låna den :)

Populära inlägg