I konstnärens ateljé

I dag inbjöds jag att följa med på ett besök hos konstnären Hans Hermansson, Västra Harg, i Östergötland. Hans Hermansson är född -30 och skolad i Pernbys Målarskola och Valands Konsthögskola i Göteborg. Han målar i olja, min kamera kan inte återge tavlorna i dess rätta färger. TYVÄRR! Har Ni tänkte på vilken god doft det är i en ateljé!?

Denna tavla är stor säkert 2,00 x 1,50 m

För mej är detta en vy över östgötaslätten! UNDERBAR TAVLA! Ett grattis till den som köpte den!








Hans Hermansson själv med ett av sina alster. Denna tavla var oxå stor och min kamera klarade INTE att återge färgerna. Sååååååååååå vacker tavla.
Vi såg konst , vi fikade och fick en trevlig stund tillsammans. TACK för denna dag, tänk att man kan ha det så bra. KRAM nu blir det Allsång för sista gången för i år.

Kommentarer

Charlotte sa…
Det ser precis ut som här hemma när min kostnaär drar igång. Färg överallt i huset;).

Kram
Chris sa…
Jag förstår vad Du menar?/KRAM
Anonym sa…
Vilken rolig eftermiddag vår vännina bjöd på. Doften i ateljen inspirerade mig till att försöka börja måla igen.Tack för bilderna!/Birgitta
Chris sa…
Du ska ABSOLUT börja måla. Men Du ser att färgerna på tavlorna inte riktigt överensstämmer med "live"./C

Populära inlägg