Knitting girls

Idag har vi börjat sticka........"Stickorna" är igång igen (ovanligt tidigt för säsongen)! Vi stickar VARJE måndag e.m. Våra alster har strykande åtgång sjalar, mössor, pulsvärmare och tröjor. Mönster till min sjal har Ni: här  Denna sjal är i formen en trekant, vill Ni ha den mer "utdragen" ökas en maska i början och slutet på varje varv.
Min VARMA sjal i finaste alpackaull från Peru.

1 hg garn har jag använt till denna sjal. Den är stickad i rätstickning.
 Det finns så mycket läckra garner att välja på, så lycka till och ha en bra stickhöst/KRAM C


Kommentarer

Charlotte sa…
Dom är underbara sjalarna:)! Skönt nu när hösten knackar lite på dörren.
Kram
Chris sa…
Vi myser i våra sjalar. Vi ses imorgon/KRAM
Sassa sa…
Fick inte fram beskrivningen när jag klickade på Här!! Som gammal textillärare, blevjag lite sugen på att sticka. Var köper du ditt garn? Kram
Chris sa…
Ska få hjälp i morgon med hänvisningen vet i 17 vad jag gör för fel!!!???? Garnverket (lite dyrare) i Lkpg, det finns också en affär en trappa ner på Storgatan (lite billigare men ändå stor sortering), nära S:t Larskyrkan. Klart Du måste sticka, jättekul.KRAM
Carro sa…
Nu funkar länkningen!
Carro sa…
Nu funkar länkningen!
Chris sa…
Tack....vad 17 gör jag för fel? Jag måste få nya instruktioner, Tack för hjälpen/KRAM
Carro sa…
Du ska få en lektion :)
Chris sa…
Det tackar jag för/ha en bra onsdag/KRAM

Populära inlägg