Föreläsning

Det är toppen att lyssna till en föreläsare som KAN sitt ämne. Det gjorde jag igår, jag lyssnade på meteorolog Pär Holmgren han är både föreläsare, författare och debattör. Klimatfrågorna är hans gebit. Läs mer om honom och hans kunskaper www.parholmgren.se Meningen med föreläsningen var att få mej och andra att lyfta blicken och bli medvetna om klimatförändringarna............vad kan lilla jag göra eller mitt företag!?

Jag fick en liten pratstund och en signerad bok

Pär Holmgren

Pär Holmgren har skrivit flera faktaböcker men har just utkommit med en barnbok om Torsten som reser runt världen med sin farmor.
Östersjön är det innanhav i VÄRLDEN som är MEST förorenat, detta pga övergödning, visst är det hemskt. Det går att göra en hel del tänk på "biffen, bilen, och bostaden". Vi skulle behöva dra ner köttkonsumtionen till hälften och äta det goda närproducerade köttet. OK, vi gör vårt bästa!




Kommentarer

Populära inlägg