Koppar.......igen!

Tro det eller inte men jag tycker mej märka att kopparen är på väg tillbaka. Det krävs bara lite fantasi för att uppdatera dessa gamla klenoder. Koppar är en rödglänsande metall som är ruskigt gammal, man har funnit kopparföremål som är tiotusen år gamla! Det är den första metall människan började göra föremål av.

Jag märker efterfrågan i affären och har sålt en hel del koppar. Ni som är inredningsroade och läser bloggar märker att det kommer ganska mycket nyproducerat i koppar.
Jag får ofta frågan om man ska putsa eller inte, jag tycker det är en smaksak. Du kan putsa med 2 msk vinsyra och 2 msk tvättmedel per liter vatten eller Häxans putsmedel, slipa ALDRIG ett kopparföremål.
För att komma åt i små skrymslen använd en tandborste, gäller även till mässingsputs.

 Denna fantastiska koppartunna har jag sålt.
 Vackert kök ur "Med känsla för antikt".
 Gammal gryta, gammal ljustake och en lampa att bli grön av avund på!
Plocka fram dom gamla ärvda sakerna och gör något spännade med dom.
Gör fynd, det går!
Låt dom leva vidare..........återanvänd.
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg