Carpe diem??????

Carpe diem...........carpe diem..........fy så uttjatade ord!!??
Vådå, fånga dagen?
Vill jag fånga alla dagar???
Vill jag inte ibland att det ska bli nästa dag......... om jag lever och får ha hälsan alltså!
Alla dagar vill jag väl inte fånga, alla dagar är nog inte till för att fångas??
Ibland är det sjuka dagar, jobbiga dagar, trista dagar, dom vill jag kanske inte fånga in.
Inte alla i allafall!
Ibland är det dagar som måste genomföras, klaras av
inte fångas.
Ungdomarna som gör uppror runt om i landet just nu fångar dom dagen?
Jag håller med dej Petra Mede, carpe diem är västvärldens privilegium.
Petra säger också att vi skulle gå under som art om vi satt ner och bara levde i nuet.
Vi vet ju inte vilken fara som lurar bakom hörnet.
Petra Mede: "det var ju drömmen om något bättre som hjälpte mig framåt inte något 'carpe diem'."
Så sant! Heja Petra Mede.
Låt människans framåtanda ta oss någonstans!
Måtte alla unga människor finna framtidstro.
Ha en fin lördag.
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg