Nina Hartmann

Nina Hartmann, inredaren, författaren och antikhandlaren, är för mej Vintage by Nina, danskan som bosatte sig i Ängelholm. Jag har varit i hennes affär flera gånger, en annorlunda affär, utan jämförelse med andra, en mer udda affär!
En affär med själ, en affär som visar vem ägaren är.
Det var med stor glädje jag läste reportage om henne i SvD härom dagen.

Hon gillar inte funkishus men nu bor hon i ett! Men huset är helt omgjort från insidan där är allt i sekelskiftesstil!? Inredningen består enbart av vitt, gammalt och innerligt älskat. Mest franskt! Allt slitet nött och avskavt, allt i originalskick, Pierrotdräkter och balletklänningar är hennes specialitet.
Ninas passion är antika täcken ofta prydda med rosor blekta av åren.
Hon handplockar alla saker, reser till Frankrike en gång i månaden och letar vackra ting.
Två inredningsböcker har hon skrivit den tredje är på gång. Hon skriver oxå för en fransk nättidning.
Maken jobbar i hennes företag, fyra barn och massor av djur har Nina oxå.
Njut av dessa fantastisk





Nästa gång jag kommer till Ängelholm vill jag gärna träffa denna tjej och då snacka om gamla grejer. Vad Du är duktig Nina!

Nu önskar jag alla mina kära bloggläsare en fin helg, NJUT!
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg