Alpackagarn

Hej!
Ett svagt syrenlila alpackagarnnystan fick följa med hem från Linköping (igår).
Vi skulle varit hela tjejgänget "Stickorna" som tur var blev det inställt. Då visste jag inte att jag skulle vakna så förkyld!
Förbaskat oxå!
Innehavarinnan av garnaffären i källaren på Storgatan i Linköping är en liten pärla.
Hon berättade att ett alpackagarn är tre gånger så varmt som ett ullgarn!!
Det är just därför jag gillar mina sjalar.
 Detta garn ska bli en trekantssjal, till en väninna. Hon kommer att bli jätteglad och hon kommer att passa bra i färgen.
 Mina fyra välanvända sjalar.
Det går inte att frysa med en sån över axlarna!
Den bruna har fått minksvanar, lyxigt va?
 
Så här gör jag en sjal:
 
Stickor nummer sex, går absolut att ta grövre.
Jag gör rätstickning. Gör som Du vill!
Lägg upp tre maskor.
Öka en maska i början av varje varv.
Sticka tills garnet tar slut.
Avmaska löst.
Gör gärna en tofs i två eller tre hörn.
Fäst trådarna.
LYCKA TILL!
KRAM C


Kommentarer

Anonym sa…
Du gör så snygga. Min blev det himla konstig form på. Plus att jag tyckte det var lite tråkigt garn att sticka i. Tänk vad olika det kan vara :) den är väl klar när vi ses härnäst!? Kram
Chris sa…
Jag tycker det funkar bra att öka en maska i början av varje varv. Jag använder mina sjalar mycket! Jag har inte börjat sticka denna sjal ännu, en förkylning kom emellan. Kram

Populära inlägg