Idag!

Hej!
Började dagen med en PW, inte kul alls, hela kroppen sa NEJ, jag fick streta mej fram, det blev en lugn promenad istället, jag kollade in blommor och blad och längtade hem.
Jag ägnade mej åt läsning istället!
 Den här boken köpte jag den 7 Januari 1978 och nu läste jag den, en fin liten bok om Gustaf Mauritz Armfelt, skriven av Cecilia Sidenbladh.
December 1976......
............."Han tog måltiden i närmare beskådande. Från terrinerna steg aptitretande dofter, det var buljong i den ena och något slags skaldjurssoppa i den andra, förmodade han. En luftig fiskfärs rikligt dekorerad med murklor på ett fat, tryfferad hjortpaté och kall uppskuren fasan på de två andra. Så blancmangéer och mandeltårta till efterrätt. Han kände hur det vattnade i munnen. Detta var en måltid som i gamla tider, det var som om han förflyttats långt bort från den ryska landsbygden.".....
Det här blir eftermiddagens läsning, en debutroman av Hilary Boyd, fakta om Membrasin, Q, mot torra slemhinnor, ska vara bra sa någon!? Läsa på ska jag iallafall!
Nya Buffé, Apoteket en skrift där jag kanske kan lära mej något nytt.
Kram C


Kommentarer

Populära inlägg