Menyer

HEJ!
Välkommen till en ny månad, AUGUSTI.
 
På slutet av 70- och under 80-talet samlade jag menyer och har alltid tänkt jag skulle göra något med dom. Det har jag börjat göra nu!
Här kommer ett axplock och när min nya vägg är färdig i köket ska Ni få se.
Jag gör ju om lite som Ni vet, bort med ett skåp fullt med grejer, saker som nu är "bortsanerade", förhoppningsvis till nya glada ägare.
Här blir nu min menyvägg.
Bild kommer senare.
 
 Kära svägerska Marianne, känner Du igen Lilla Krogen, Din restaurang i småstaden, har Du någon meny kvar?
Peder Oxe och Ost&Boef i Köpenhamn, hur många goda middagr blev det inte där??
Grodan i Stockholm, Favoriten KB-källaren i Stockholm, MUMS!
 Besök på engelska landsbygden.
 Mycket kul på Börsen och i High Point.
 En av favoritrestaurangerna KB-källaren i Stockholm, kolla priset KB-middag 65:-!!

Savini i gallerian i Milano, oh,så goda middagar man fått i Milano
 Operakällaren och senare Café Opera, här åt och dansade vi..........OFTA!
Operakällaren mat, det var något det!
Härifrån tog jag min loggastil till affären, handstil nonchalant heter den, FIN!

Pasta i Italien
 Nils Emil........ få var som Du, sååååå god mat. KRAM Nils Emil where ever........!

Jugendrestaurangen alla kategorier i Paris, L´Assiette au Beurre. Här har vi ätit några gånger. Bl.a en vinterkväll i februari den kallaste vintern i mannaminne, iskallt rödvin, middag iförd ytterkläder.
Alla fönsterluckor i Paris var stängda, aldrig har så många uteliggare frusit ihjäl.
Vår yngsta son fem år gammal gjorde succé i Metron iförd bävernylonoverall med dito tumvantar och typ Graningekänger en sådan utstyrsel hade aldrig parisarna sett men önskade just då att deras barn haft!
 
Tänk vad några gamla menyer kan skapa minnen.
Och jag har massor av dom, både minnen och menyer.
 
Idag fyller ett barnbarn år, GRATTIS Filippa!
KRAM C


Kommentarer

Hej,

Tack för din hälsning hos mig. Visst får du visa någon av mina bilder med hänvisning.

Ha en bra sommar!
Helena
Carro sa…
Haha. Men så kul!!! Det vill jag se nästa gång:)
Maria EB sa…
Vilka minnen! Ska bli kul att se. Kram
Chris sa…
En bra ide va? Nu önskar jag er en fin helg. Kram på er/C

Populära inlägg