Baum und Pferdgarten

Hej söndag!
Jag har hittat ett nytt märke, i modevärlden!
Detta gillar jag, hade jag haft kvar min affär Carro´s Mode hade jag köpt in detta direkt!!
 

Baum und Pferdgarten etablerades år 1999 av de två designerna Rikke Baumgarten och Helle Hestehave. Företaget ligger beläget i hjärtat av Köpenhamn och märket finns representerat över hela världen. Fascinationen för kontraster kännetecknar de båda designerna vilket ger kollektionerna en dualistisk känsla. Det kan handla om ett möte mellan det feminina och maskulina, minimalism kontra maximalism, glansigt mot matt eller något helt annat då målet alltid är att överraska. Som tecken på erkännande för sin innovativa design har Baum und Pferdgarten tagit emot en mängd utmärkelser och synts på en mängd olika platser runt om i världen.
 
Inte världens lättaste namn precis............ Baum und Pferdgarten?!
Här kommer ett axplock:
 Kronprinsessan V i vårens två-delade spets dress, kjolen kostar 1600:- och blusen 1700:-.
Supersnyggt tycker jag!
 
 Andrea E snygga klänning i siden.
 
 En kunglighet till som vill hjälpa fram danskt mode.
 
 Enkelt och fint
 



 Denna vår har B und P hur mycket fläckigt som helst men det mesta verkar redan vara slutsålt!!
 
 Jag älskar den paisleymönstrade!
 
 Superläckert!
 
Tyvärr tycker jag det är svårt att hitta märket i butik.
Lättare i storstäderna förstås!
Vad tycker Ni?
Bilder från nätet.
 
Nu åker jag till Helsingborg.
Önskar Er en fin söndag.
KRAM C
 

Kommentarer

Populära inlägg