Torskrygg

Hejsan!
Idag väntar jag på solen, den skulle komma framåt dagen!?
Ett tips!
Maken och jag "frossar" i torskrygg!!
I vår fiskdisk på vår ICA-affär kostar torskryggen just nu 159:- kilot.
Det priset man har vant sig vid ligger på det dubbla och ännu mera.
Jag kokar torskryggen i traktörpanna på låg värme, sjuda, i ganska rejält saltat vatten.
Serverar med potatis och skirat smör.
Skira smöret i stekpanna låter det bubbla tills det precis tystnar, slår över fisken,
det låter så gott när det knastrar till!
Riven pepparrot och lite knaperstekt bacon fulländar denna rätt.
Det finns inget godare än när torsken "skivar" sig när man äter.
Hoppas Ni förstår vad jag menar.
Det kallar jag lyxmat!
Ett annat förslag är, ta bort baconen och servera med nyskalade räkor.
Supergott!


Ha en bra dag.
KRAM C


Kommentarer

Anonym sa…
Å de är såå gott....min nya favorit. Blir nog fredagsfisk imorgon. :)
Anonym sa…
Kram Ida... skulle de också stå med.
Chris sa…
God fredagsmatchen Ida.
Mums och kram på dej👍👍💖💖
Chris sa…
Fredagsmat ska det vara så konstigt det blir ibland!!?👍
Maria EB sa…
Jösses, vad gott det ser ut. Är total torskälskare. Brukar rimma lite och servera med mos med potatis o jordärtsskocka. Kan vara något att testa om ni vill ha omväxling. Stor kram
Chris sa…
Rimma lite ska jag göra nästa gång tack för tipset!
Trevlig helg💐💐💐

Populära inlägg