Stickorna - idag!

VÄLKOMMEN, Stickorna nu är jag färdig och allt är tillfixat för Er!
Jag är så glad att ni ska komma hit.
Idag bjuder jag på min egenbakade Budapestrulle, smarrigt!
 
Här får Ni mitt recept:
 
Christinas Budapestrulle.
150 gram hackade nötkärnor
1 dl vetemjöl
2 msk kakao
4 äggvitor
2 1/2 dl strösocker
Fyllning:
3 dl vispad grädde
1 burk konserverade mandarinklyftor
florsocker
 
175 graders ugn.
Blanda nötkärnor, vetemjöl och kakao.
Vispa vitorna till hårt skum.
Tillsätt socker lite i taget och vispa så det blir lite seg konsistens.
Vänd försiktigt ner nötblandningen i äggvitesmeten.
Bred ut på ett bakplåtspapper.
Grädda i 10 - 15 minuter.
Stjälp upp och låt svalna.
Blanda den vispade grädden med mandarinklyftorna och bred över.
 Rulla ihop.
Garnera med florsocker.
NJUT!
 
 Hoppas Stickorna gillar min Budapestrulle!

 Nu kom vårregnet, skönt så dammigt som det är ute.
Här har dom börjat sopa gatorna.
Efter det får det bli fönsterputs!
 
Ett jättebra och lätt recept.
Lycka till.
Nu ska här snackas och ha det mysigt.
Vi stickar oxå!
KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Den var supergod! Inte mycket blev över till maken i huset när stickorna hade mumsat klart ;)
Kvällskram
Chris sa…
Jo då det räckte till honom oxå!
Tack för idag/C
Carro sa…
Mmmm... Det såg gott ut!! Med en stark kopp Zoegas!
Hoppas ni hade en trevlig eftermiddag!
Chris sa…
Jag ska baka en till dej nästa gång du kommer.
KRAMIS

Populära inlägg