Min Ceasarsallad med Leth Duett

Hej!
Trevlig lördag på Er alla mina bloggläsare.
 
Detta är min Ceasarsallad!
Den avnjöt gubben och jag i tordsdags kväll.
Med ett jättegott vin till, Leth Duett från Österrike.
Det är fler än jag som gillar detta!
Såg att det fått 6 prickar i Svenskan.
Druvorna är Riesling & Veltliner.
Torr, ungdomlig smak med inslag av päron, grön banan och citrus.
Jag tror den kostade 79:-??
MUMS! 


 
Jag gör min kyckling i lergryta med citron, lime, tandoorikrydda, salt, peppar,
lite olivolja.
Ta vad Du vill!
En stor kyckling räcker till Ceasarsallad och resten till en galopperande Jabob
eller någon annan kycklingrätt.
Två flugor i en smäll!!
Knaprig romansallad.
Knaperstekt bacon.
Gör brödkrutongen eller köp färdiga, beror ju på hur mycket tid Du har.
En god ceasardressing är nödvändigt till.
Köp eller gör.
Godast med hemmagjord men ibland hinner man inte.
Så är det bara!
 
Härlig lördag på Er, jag ska sätta mej till dukat bord ikväll, alltid mysigt!
KRAM C
 
 


Kommentarer

Carro sa…
Den såg fantastisk god ut. Mums!😋
Chris sa…
Det var jättegott! Kramis💖💖💖💖
Anonym sa…
Är du säker på att Jakob verkligen galloperade - jag har alltid hört att Jakob flög! / Andy
Chris sa…
Det är faktist rätt kul!! Jag har alltid sagt galloperande Jakob och en del säger till mig
det samma som du!?
Det måste en gång i tiden ha funnits två namn eller.....??
Nu är jag för gammal för att ändra namn! Så Jakob får galloperande ett tag till!!!
Kram på dej Andy💖💖💖
Chris sa…
Galopperande ska det stå ha.ha!

Populära inlägg