Fotbollsbråk i Helsingborg

Hej!
Aldrig i hela mitt liv hade jag väl trott att jag skulle hamna mitt i ett fotbollsbråk!!
Men det har jag gjort idag. 
Jag sprang för livet, med kanske hundra djurgårdare efter mej!! Det är sant.

Maken och jag skulle äta sen lunch och hade lämnat Carro på sjukhuset.
Vad vi inte visste då var att en djurgårdssupporter just hade blivit dödad vid Kärnan.
Inte fattade vi varför människor sprang och rymde fältet.
Helt plötsligt MASSOR av svartklädda killar, jag såg inga tjejer. Många med helt täckta ansikten. Gapande, skrikande, slående.
I dom stora vackra fönstren på restaurang Helsing kastade dom in stora kravallstaket. Fattar Ni hur det lät???
Det kändes som vi sprang för livet.
Inte en polis så långt ögat nådde.

Restaurangernas uteserveringar som var i det närmaste fulla blev tomma på nolltid.
Restaurangerna stängdes snabbt igen.
Vi lyckades ta oss ifrån detta för att genast hamna i nästa gäng.
Nu vimlade det av poliser, piketbilar och hästar! Helikoptrar har cirkulerat över stan hela dagen.
Det var bara att springa med andan i halsen igen!
Hjärtat slog i hundra volt när man mötte dessa maskerade män med träpåkar.
Vi tog oss till bilen och åkte en bit utanför city och fick vår mat.

Vart är världen på väg?
Finns det inget vettigare att göra?
Vad har detta med idrott att göra?
Är det inte dax att börja spela för tomma läktare?
Någon måste ju ta tag i detta problem.
Jag inser att det inte bara är ett idrottsproblem utan oxå ett samhällsproblem.

Om Ni visste hur Helsingborg ser ut 
idag, krossat glas, sönderslagna saker,
blod, sönderslagna planteringar, sönderslagna möbler.

Restaurang Helsing, kravallstaket kastades in rakt genom fönstren.

Sönderslaget. 

The Headless Swan, sönderslaget.
Här attackerades oskyldiga matgäster av djurgårsfans.

Man undrar lite vad denna dag har kostat svenska skattebetalare?
En människa har mist livet, så tragiskt, sånt får inte hända, många oskyldiga har skadats, egendom har förstörts. Helt i onödan. Varför?

En trött bloggerska som inte gillar fotboll!
Kram C  



Kommentarer

Sassa sa…
Nu förstår jag ännu mer hur verkligen otäckt det verkar vara runt fotbollsmatcher. Din beskrivning gör att det känns som om vi kommit till en gräns där man undrar om matcherna bör spelas överhuvudtaget. Bra att det inte hände er något utom att ni säkert blev chockade!
Så bra skrivet som vanligt av Dig! KRAM
Chris sa…
Tack Sassa!
Det var en slräckupplevelse och den har absolut inte med idrott att höra.
Det första dom borde göra vore att ta bort alkoholen fram för nyktra matcher.
Jag tror att detta redan gått för långt det är ett samhällsproblem.
Vuxna män borde ha annat att syssla med än att skada medmänniskor och egendom.
Varför tar ingen tag i problemet?

Kram Sassa njut av solen och glöm all "skit" som finns därute ibland bara orkar man inte.
Big hug ❤❤❤❤❤❤

Populära inlägg