Allhelgonahelgen. ❤️🙏

 Hej!

Allhelgonahelgen Àr sÄ mycket för mej.

Den innebÀr bÄde sorg, ensamhet och gemenskap.

Jag har ett behov av ensamhet för mina tankar,

det fÄr gÀrna vara tyst och lugnt omkring mej, allt

fÄr ta lite extra tid.

Min helg startade med att dekorera gravarna med lyktor och ljus.

En lunch med min moster och morbror, i 90-Ă„rs Ă„ldern.

Dom Àr otroligt ungdomliga och roliga,

vi pratade gamla minnen.

PÄ hemresan i mörkret besökte vi TranÄs KyrkogÄrd, sÄ vackert.

Mycket folk men ÀndÄ tyst, alla ljusen brann,

jag blev alldeles varm inombords.

PÄ lördagkvÀll en god middag med gamla vÀlkÀnda vÀnner.

Himmelsk mat, goda viner och bra samtal.

Söndag, titta pÄ kort, tÀnda ljus, promenera, besöka kyrkogÄrden,

nĂ„gon kommer förbi pĂ„ en fika❤️

Bara finnas till.

Idag söndagen den 6 november Àr det Alla SjÀlars Dag.

Alla sjĂ€lars dag infaller söndagen efter alla helgons dag. 

Traditionellt Àr det den dag dÄ vi minns och hedrar vÄra döda nÀrstÄende.

TranÄs KyrkogÄrd.

Det hÀr Àr en helg dÄ vi pÄminner oss om döden och att döden drabbar oss alla.

VÄr allas Àlskade Charolina som för evig Àr och förblir 32 Är.
SORG.

TranÄs KyrkogÄrd.


Tack för att Ni fanns.
Tack vÀnner för att Ni finns.
Tack för alla hÀlsningar.

Nu skrev en vĂ€ninna och ville vi skulle gĂ„ pĂ„ eftermiddagsfilm 
DÀr krÀftorna sjunger, en bok som vi har lÀst i Bokklubben
som vi alla tyckte mycket om.
Livet pĂ„gĂ„r ……kĂ€nner stor tacksamhet.
HĂ€lsning C

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg