Beklämd

Hej på Er alla hur har Ni det?
Jag är lite beklämd, jag tycker världen har blivit lite "tråkigare" och lite farligare, allt är så negativt, Aktuellt, Rapport och radionyheterna överöser oss med krisinformation. Krig, svält, översvämningar, bankkriser, ledare som råkar i luven på varandra, mord, massakrer, korruption, demonstrationer och olika hemska illdåd mot kvinnor och barn. Hur mycket negativ information klarar vi? Har inte världen blivit lite OTÄCKARE inte har det väl alltid varit så här? Jag MÅSTE bara ventilera detta!





Det har nyligen gjorts en undersökning som visar att unga kvinnor vill vara hemmafruar om familjens ekonomi skulle klara detta (undersökningen är redan ifrågasatt). Kritiken löd: "som man frågar får man svar". Undersökningen gjordes på mammor i ålder upp till 29 år. Jag tror många känner en otrygghet idag, många oroar sig för sina barn och för familjens framtid. Många känner en väldig stress i arbetsliv och en stress att få ihop hela "packet".

MEN frågan är vill vi ha tillbaka kvinnan vid spisen??? Vad tycker Ni?

Vill vi ha tillbaka detta???
KRAM alla goa där ute, jag önskar Er en fin dag med många GODA nyheter/C

Kommentarer

Populära inlägg