Middag på max 20 min.


God mat på max 20 minuter, sånt gillar jag! Fiskfilé med grönsaker och en god fisksås. MUMS!



Så här gjorde jag till 2 pers.
Woka i god olja, en gul paprika, en röd paprika, några champinjoner och sist i med en påse babyspenat. Stekte i smör utan panering en koljafilé /person. Jag vill ha min fisk med lite frasiga kanter.
Sås: koka upp lite grädde med en halv fiskbuljong tärning (el. fiskfond), pressa i lite citron efter smak, peppra. Ta en djup tallrik, lägg dom wokade grönsakerna först, fisken på, sedan lite sås på toppen, klipp lite persilja över och strö  lite havssalt på om så önskas! Snabbt, god och nyttig mat. Ta dom grönsaker Du har hemma, ta vilken fisk som helst, finns ju extrapris ibland!
Bon Appetit!


Kommentarer

Anonym sa…
Låter jättegott och så snabbt, det gillar jag. Nu regnar det igen här så vi har tänt massor av ljus och myser.Pälsarna är dösnygga men ack så farliga att bära;).
Kram L
Chris sa…
Regn här oxå, det blir brasa och mys i kväll. Visst var pälsarna snygga, den mellanbruna färgen är såååå snygg:)
Carro sa…
Regnar här i Skåne också!

Regn regn regn, de betyder mys, mys, mys! :o)
Chris sa…
Höstväder man får njuta inomhus. Ha en mysig kväll:)

Populära inlägg