Årets snapsvisa + Tips

Ett litet tips, köp snapsglas på loppisar och i antikaffärer, där hittar Du fina glas från 5 - 50:-st. Du kan förstås köpa MYCKET dyrare oxå!
Det behöver inte vara dussinet fullt av allt och framför allt inte lika dant (ord från Östergötland). Min väninna Birgitta har olika champangeglas, jättevackert, det ena vackrare än det andra och alltid upphov till lite snack.


Mina glas innehåller 2-4-6 cl snaps väldigt praktiskt, en del vill bara ha "den lille en" och andra mer.


En del av mina olika snapsglas.

SM i Svenska Snapsvisor har avgjorts, årets visa tyckte jag var kul och lättsjungen.

Kräftans tröst
Melodi: I Apladalen

En liten kräfta sa till sin syster;
Min vän var inte så svart och dyster.
När du blir stor blir du röd och fin
Och du får bada i brännevin.

Kommentarer

Carro sa…
Hej Mammi!

Nu har jag varit och handlat saffran, och det stämde (trodde knappt på dig)att det kostade 13 kr paketet. Här ska det bakas :)

kram!
Chris sa…
Lycka till med baket, jag funderar på att göra lussekatter/KRAM

Populära inlägg