Knäckebröd eller ostkex !?

Ni MÅSTE baka dessa kex eller knäckebröd, jag vet inte riktigt vilket det är!? Så goda.......snälla baka direkt, jag lovar dom tar slut på en till två dagar! Rusa till affären och köp ekologiska ingredienser. Inte Du Carro, jag har redan bakat till dej! Receptet fick jag av mina stickkompisar. Tack kära polare!



Världens enklaste kex eller knäckebröd.
2 dl majsmjöl (det går med dinkelmjöl)
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
½ dl linfrön hela
½ dl rapsolja
2½ dl kokande vatten
½ tsk salt

Blanda allt. Tryck ut degen till en jämn smet på ett bakplåtspapper.
OBS! Sporra innan gräddning.
Strö över flingsalt.
In i ugnen 160 grader i 70 minuter.
Bryt i bitar.

ÄT och njut som det är eller med Din favoritost. Berätta vad Du tyckte. Nu ska jag baka en ny sats. LYCKA TILL/KRAM C

Kommentarer

Carro sa…
Roligt, när jag läste, för då tänkte jag de här ska jag baka ikväll, men jag ska tydligen bjudas på detta :)
Jag fixar ost och vin istället=o)

kram!
Chris sa…
Det blir TOPPEN. Kexen är urgoda och så lätta att göra. KRAM; vi ses!
Anonym sa…
J.V. Underbart, jag ska baka efter dina recept....

Populära inlägg