Fönstershopping i Helsingborg

Hemma igen!
Startade dagen med PW (blåste) och fönstershopping men sedan slog stormen Berit Junior till, inställd julmarknad, inställt ljusspel, inställd julpromenad . Öresundsbron avstängd och järnvägen likaså. Orkanvarning, 32 meter per sekund och jag som inte gillar när jag inte riktigt vet vad som menas, avskyr mängder som anges tex. vem kan se vad 1 miljard kronor är.....Oh, så mycket pengar säger man, men HUR  mycket????!!!!!! Tack snälla meteorologen som på radion förklarade vad orkan är, så här sa han: "tänk dej att du åker på motorvägen i 110 km, tar bort taket på bilen och ställer dej upp, så känns orkan", jag fattar precis vad en orkan är! Jag ÄLSKAR konkreta förklaringar.

Nu lite fönstershopping det är ju 1:a Advent!

Vackra "isiga ljus från Granit

Urfina gamla burkar i Zebras skylt

Vilken idérikedom, massor av hjul, kugghjul, drev och hjul som jag inte kan namnet på! KUL!

Zebras affär igen, antika pallar

Snyggt!

Strapatz affär...allt vitt

Piazza, ny restaurang i Helsingborg........next time!


Piazza krog med Tine K Home kuddar, så inbjudande det ser ut!
Bild från min favoritantikaffär i Ängelholm

Zebra igen, afrikanska smycken, gamla, helt UNDERBARA

Zebra igen, vackra vita krus och vacker bänk

En handbroderad gammal bonad, Rida, Rida, Ranka.......så vacker. Fanns i Framtidens affär (pengarna går till välgörande ändamål).

Det fanns ett fönster för alla Odd Mollyfan oxå!
Natti, Natti nu ska jag smälta ALLA intryck. Tack för en underbar helg/KRAM

Kommentarer

Carro sa…
Vad fint du gjort!!

Tack själv mammi!!!

Nu- Sova!

Kram
Chris sa…
Visst blev det bra/KRAM o TACK igen!

Populära inlägg