Galor gör mej galen!

Nu blev jag sittandes där igen! Är jag riktigt klok? Guldbaggegalan 2012 i två timmar, att jag bara gjorde det?

Något så fruktansvärt trist, jag kunde städat, bara myst, gått en långpromenad eller läst en bra bok. Inte alls, där satt jag, ett tag i fåtöljen och när kroppen blev trött blev det på min stora gråa boll.
Dom får gärna ha galor för mej, varje lördag om dom vill, men inte på min TV. Inte med mina licenspengar. Här hummades det och stonkades och stönades och vinkade och hälsades till gud och alla människor! Det här tycker jag är något som ska visas för kollegor, statister, kamerafolk och folk i branschen inte för oss. Jag såg bara toppskiktet inom filmindustrin på plats, gör en gala där alla runt en film får vara med och ha sedan kul som 17.
Camilla Läckberg och hennes polis, Ulla Skoog, Johannes Brost, Benny Andersson, Lena Endre och hennes ex men dom satt ganska lång ifrån varandra och Pernilla August satt i publiken och myste, såg jag!
Idrottsgalan var precis lika dan men den hade jag vett att gå ifrån.

Härmed lovar jag bloggerskan C att ALDRIG se en gala mer ( undantag från regeln: en välgörenhetsgala).

Ni är mina vittnen.

Och så satt jag och var nervös oxå, Hans Alfredsson.........skulle han sluta prata eller skulle dom bära bort honom från scenen!? Under hela hans framträdande zoomades sonen in och han blev rödare och rödare i facet och jag nervösare och nervösare. Här hade jag dock inte behövt oro mig ett dugg, Hans rodde iland sitt tal. Maken lämnade dock galan under detta tal!

Men......att oro sig för Carola var mycket värre, urringningen var sååååå djup och såååå bred att jag bara väntade på att hennes bröst skulle ramla ut! SANT och nästan.
Det var djupaste uringning jag sett i mitt liv!
Pust hon klarade det!

MVH/Kram/C

Kommentarer

Maria EB sa…
Har hört samma kommentarer från andra. Jag pallar inte galor alls - slutade kolla för länge sedan. Kan väl inte säga att jag använder tiden så mycket vettigare men jag slipper i alla fall svettas och lida :)
Chris sa…
Vettigt Maria nu är jag i ditt gäng. Kram C

Populära inlägg