2013

1 januari 2013, det låter lite pampigt och är spännande att skriva, första gången.
Festen är över, tack alla goda vänner för champagne och fina tal.

Nu är huset städat, linneduken med dito servetter hänger redan på tork, julgranen är borta, ljusbågar likaså, alla tomtar är nerpackade och den fina julkransen över matbordet är ett minne blott, en lite stjärna hänger kvar.
En del av oss här i Småland tror inte på tomten särskilt länge!

Jag har dammsugat huset två gånger beroende på att värdinnan barrade!
Vilket tur att det var hemma hos oss festen var.
Jag köpte på secondhand en svart festblus fylld med guldpaljetter och det är just dessa guldpaljetter som lämnat sina spår, överallt!
Det är nog inte det sista jag sett av dessa paljetter!!??
Jag går ut med en varning ifall jag tar den till någons fest.


Nyår 2012/2013

Vi har lyssnat till Nyårskonserten från Wien, bilderna fotade jag från TV:n.
Donau flyter så blå och vacker.
 
Så snart hyacinterna har vissnat kommer tulpanerna in, längtar redan fast jag vet att man ska leva i nuet.
Ett gott 2013 önskar jag Er alla.
 
Gäsp, Gäsp, Gäsp/KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Av bilden att döma ser det ut som att toppen var värd ett extra varv med dammsugaren - ursnygg!
Chris sa…
Helt rätt den var snygg men barrade! KRAM

Populära inlägg