Grönt är skönt!

Jag har just läst Stefan Nilssons trendspaning, Så inreder vi 2013, han är trendexpert.
2013 års färg är smaragdgrön. Vi ser grönt i alla nyanser och naturen är fortfarande en stor inspirationskälla.
Mycket svart som kompletteras med grått från hela gråskalan.
Återbrukstrenden är större än någonsin, vi älskar loppisromantik!
Dom tropiska färgerna lockar säger Stefan Nilsson, vi längtar efter sol och värme, ja, vem gör inte det!?
Årets bästa köp enligt trendexperten är en flätad korg.

Jag gillar verkligen grönt, grönt är skönt!
Lite axplock av grönt från mitt hem.

 Kinaporslin, Baccus vinguden, Hunden som får katten att skjuta rygg.
Älskade gröna saker!

 Kinasaker, vacker flickhuvud i just grönt!

 Fo-hundar, mitt fina apelsinträd, min vackra stora porslinblomma, gammal tavla med ett håll i ett barnbarn spelade trummor med sådan entusiasm att trumpinne gick rakt igenom tavlan!
T.o.m väggen är grön.


Älskad tavla som en väninna målat, Livets Träd, heter den, titta på girighet och avund, visst är den underbar? Papegojan som favoriten Gunnar Nylund har gjort för Rörstrands Porslinsfabrik. Jag har haft nöjet att träffa denna excentriske man!
Kuddar med tyg från Svensk Tenn.
En snutt av en älskad tavla till!


Har inte............... men vill ha!?
Gunnar Nylunds hästhuvud.
Jag har köpt en lott?
TIPS! Köp med värme, köp för att du gillar saken, dom flesta av mina saker har jag köpt för länge sedan och just för att jag gillade dom, nu ligger dom mer i tiden än när jag köpte dom!
 
KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Grönt är härligt - liksom tulpanerna i din vinjettbild. Såååååå fräscha!
Chris sa…
Nu längtar man efter just....tulpaner! Kram C

Populära inlägg