Min första vardag 2013!

Hej kära Ni!

Vet Ni vad jag just upptäckte jo, att detta var min första riktiga vardag 2013.
Fast jag har jobbat på sedan nyår.
Varför undrar Ni eller kanske har Ni samma känsla som jag?

Dagen startade med att byta lakan, ut med madrass, täcken och kuddar på altanen och där ligger dom och fryser i minusgrader det är det som är hela grejen jag hoppas alla kvalster fryser ihjäl.

Plockade bort sista hyacinterna, har köpt några ljusblå pärlhyacinter istället, lite mer vårlikt.

Städat, röjt, plockat bort tidningar, hittade lite kanelstänger som jag dekorerat med......bort!
Kylen är genomgången, inga festrester kvar där, i frysen ligger 4 saffransbullar och en liten påse julköttbullar. Nu fyller jag på med sallad och frukt. Salladen på ICA kostade 10:- pkt idag, färdigsköljd, kan det bli bättre?

Jag kan berätta att jag har dammsugat upp minst sex guldpaljetter från min nyårtopp!! Ni som läser min blogg vet vad jag menar, det var på nyårsafton jag barrade.

Läst tidningen ordentligt och läste att nu är vintern här (i hela landet).

Första PW:n på så länge att jag inte minns.

Idag kommer "Stickorna"till mej, underbart kul, fem underbara kvinnor och så jag. Vi har stickat i många år, varje måndag, fast alla tjejer jobbar, så Ni förstår att detta har prio ett. Tänk nu startar vi och håller på till sommaren närmar sig. LYCKLIGA JAG! Hur mycket kul grejer ska vi hinna med?




Nu måste jag oxå komma i säng tidigare på kvällarna för att orka upp på morgonen.
Det känns verkligen att det är vardag idag, så himla skönt.
Nu har 2013 börjat på allvar/KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Åh, vad det var kul att träffas. Men, tusan också att jag kom på att det egentligen är gott med semlor. Håller helt med om att det är skönt med vardag nu. Gäller att komma i säng...snart. Kram
Chris sa…
Ska bjuda på något hälsosammare nästa gång. Tack för India Hicks handkrämen, vilken lyx! Jag fundera på ett träningskort!!!! Bara funderar! Kram C

Populära inlägg