Alla Hjärtans dag recept

Alla Hjärtans Dag på Er!
Här kommer ett recept på bloggerskans "falska" Napoleonbakelse, enklare kan det INTE bli.
Samtidigt önskar jag Er en fin dag, maken har fått ett skalmått (!) i present det ska han ha när han ritar modeller i en viss skala (kanske ett hus)!?

 
 
Bloggerskan C:s Falska Napoleonbakelse!
 
Smördeg, dela varje platta i 2 delar
Pensla med vatten
Grädda på bakplåtspapper
Dela bakelsen på mitten
Fyll med vispad grädde
I botten lägger jag lite hallonsylt eller
Kesell vanilj allt efter tycke och smak
eller ta både och
Vill Du göra riktigt fint rör ut florsocker med lite vatten
 eller lite hallonsylt
Bakelsen blir ljuvligt god!
 
 Lycka till/KRAM C


Kommentarer

Carro sa…
Kra på alla hjärtansdag!

Löve you som jag hade sagt om du varit här. :)
Chris sa…
Kram lilla hjärtat om du var här skulle jag baka "falska" Napoleon!
Maria EB sa…
Älskar recept som är både smarta o smarriga! Måste lägga detta på minnet :)
Anonym sa…
Älskar C dina recept! Ska baka dem! Kram min vän på alla hjärtans dag ! J
Chris sa…
Tack kära ni och kram på denna hjärtdag! Detta recept är enkelt o gott.

Populära inlägg