Bregottkakor.

Dagens fika,
en klassiker, som jag inte gjort på länge.

Bregottkakor, kakor utan ägg, det är något för dej Marianne som har en äggallergiker i släkten.
Men Du har väl redan detta recept, Du är ju "the queen of bakery".
Så här kan maken och jag ha det en tisdag förmiddag!

 
 
Bregottkakor.
3 dl vetemjöl
300 gr Bregott grön
2,5 dl majsmjöl
1,5 dl socker
1 tsk bakpulver
Blanda allt, jag lättsmälter smöret
Klicka i formar
Grädda i 150 - 175 grader i ca 15 - 20 minuter
 
Jättegoda/Lycka till/Dom är gjorda på ett kick!
KRAM C

Kommentarer

Carro sa…
Gott!

Puss dottern
Chris sa…
Puss på dej. Du får prova att baka dessa ngn gång! Jag har stickat en mössa till dej!
Maria Eb sa…
Kul namn! Kan man spara dom? Eller ska dom ätas på stubben?
Chris sa…
Går utmärkt att frysa, åt en för en stund sedan, finfin! Kram
Carro sa…
Åh - vad snällt! Den får jag se snart då =)

Populära inlägg