Sherrytips!

Hejsan! Nu är det fredag igen!
Får jag föreslå en flaska sherry att dricka som aperitif eller i ostpajen eller i löksoppan eller dricka till detta. MUMS! Naggande gott för finsmakare.
Jag håller med vinskribenten Bengt-Göran Kronstam när han säger: Ska sherry aldrig få den uppmärksamhet detta vin förtjänar?
För högklassig sherry är världens mest underskattade vin, där är vi ense!

KÖPTIPS: Dos Cortados Palo Cortado 20 Years (nr 76109) kostar 236:-, enligt ovanstående skribent är denna sherry ett fulländat konstverk till ett närmast skrattretande pris. Det ska jag beställa och sedan ska jag njuta!
Ett tips till: Real Tesoro (nr 8231)Sherry, Halvtorr
Spanien

Kommentarer

Maria EB sa…
Oh, det är ju så gott med med sherry! Kommer från en familj där endast heltorra Tio Pepe är accepterad, men jag gillar alla sorter. Beror på sällskapet på tallriken:)
Chris sa…
Jag gillar också torra bäst! Mums!

Populära inlägg