Louise Linder, präst

TIPS! Detta får Ni INTE missa!
P1 Sommar 12 juli.
Med Louise Linder
Varför?
Bild från nätet.
Därför att detta är en spännnande kvinna, jag har mött henne en gång för flera år sedan, i småstaden där jag bor höll hon föredrag för oss i Inner Wheel, jag satt under middagen bredvid henne och tog intrycka av hennes person.
För oss i vår småstad är hon mer eller mindre känd.
Hon har en bit av sitt hjärta i min småstad!
 
Kyrkoherde i Kungsholms församling i Stockholm dit hon lockar stora skaror med sina okonventionella gudstjänster. Äger, och har tidigare också drivit, konsultbolaget Prästbyrån som arbetar med etiska och existentiella frågor i näringslivet. Har varit företagspräst på Ericsson där man bland annat upprättade en jourtelefon i samband med varsel under krisåren. Menar att det är prästens uppgift att söka sig dit folket är när allt färre uppsöker kyrkan. Är legitimerad psykoterapeut och har också läst sexologi på Karolinska Institutet. Bland fritidsintressena märks bland annat segling, långfärdsskridskor och att sjunga gospel.
Mitt Sommarprogram ska handla om livet, döden och hela härligheten - om glädjen i tystnaden och om en stormig natt ute på Nordsjön.
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg