Galet goda glassmaränger!

Hej sommarläsare!
Detta toppenrecept hittade jag i en turisttidning.
Jag bara säger: GÖR DOM!
Du kan ha dom i frysen som en räddningsplanka när objudna gäster droppar in!
Mums så goda och så lätta att göra.
Detta är ett så bra recept så man egentligen inte skulle lämna ut det förens man bjudit hela bekantskapskretsen. Ha,ha!
 Så här blev mina färdiga. Dekorationen kan varieras i oändlighet!
 Jag gjorde 12 stycken på en muffinsplåt. Du kan göra dom både större eller mindre, hur Du vill!
 
Glassmarängbakelse.
3 äggvitor
2 dl socker
1 msk kakao
 
Vispa vitorna hårt, ta i socker blandat med kakaon, pö om pö.
Klicka i formarna.
Grädda i 150 graders ugn.
Ca 40 minuter allt efter ugn.
Gör ett hål i mitten av dem medan de ännu är varma.
 
Glassfyllning.
3 dl vispgrädde
3äggulor
3 msk vaniljsocker
2 msk socker
 
Vispa grädden hårt.
Blanda ihop övriga ingredienser och vispa ner i grädden.
Fyll marängerna och frys minst i sex timmar.
Serveras med litet vispad grädde och bär på toppen.
 
I min glassfyllning hade jag i hackad choklad, Du kan ta hallon eller något annat gott.
Jag har tagit bort 1 dl socker från originalreceptet där vispade man med 1 dl socker och äggvitor först.
Sedan i med 2 dl socker. Gör som Du vill!
LYCKA TILL!
Så här mysig blev vår sommarnatt på altanen.
KRAM C


Kommentarer

Carro sa…
Vad fina dom blev! Riktigt snyggt med körsbäret.

Nu ska vi bege oss mår Båstad!

Kram
Chris sa…
Jättegoda! Gör dom! Stor kram till er
Maria EB sa…
Dessa ska provas till nästa helg - ser riktigt läckra ut. Kram
Chris sa…
Du kommer att bli nöjd! Du får berätta?! Kram

Populära inlägg